Popraw swoje pozycjonowanie dzięki Rich Results
Jak wspomóc swoje pozycjonowanie poprzez testy Rich Results?
Testuj elemety rozszerzone nowym narzędziem Google
Od jakiegoś już czasu wyszukiwarka Google pozwala urozmaicić wyniki wyszukiwania właścicielom nie tylko sklepów ale również zwykłych stron poprzez wykorzystywanie danych uporządkowanych. Polega to w głównej mierze, że strony wysoko pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google dodatkowo posiadają również inne atrybuty wyświetlane na liście wyników przy ich pozycji, takie jak na przykład gwiazdki opinii w Google, listę miniatur produktów lub newsów czy też bezpośrednie linki kierujące poprzez odpowiednie ikony to social mediów. Jak zatem wzbogacić wyniki wyszukiwania wyświetlane przy adresie naszej strony? Tutaj z pomocą przychodzi ustandaryzowany system wymiany danych pomiędzy Google, a stronami zewnętrznymi. Dane, zwane potocznie microdata mogą być przekazywane na kilka różnych sposobów, np. w postaci kodu html z atrybutami w standardzie itemtype lub (co jest wygodniejsze) w formie scryptu w formacie JSON-LD / Schema.org. Dzięki temu kanałowi przekazywania informacji, roboty Google potrafią w sposób zunifikowany zinterpretować rodzaj zawartości strony, którą bierze pod uwagę. Tym sposobem możemy zdeklarować czy przedmiotem prezentowanym na danej stronie czy pod stronie jest produkt (uwzględniając jego zdjęcie, dane, rodzaj czy też zakres cen oraz bezpośredni link do strony produktu czy usługi), usługa czy np. artykuł tematyczny (blog, etc.).
Dzięki temu możemy znacznie poprawić pozycjonowanie strony gdyż prawidłowo deklarując jej zawartość, dostarczamy również większą ilość precyzyjnych informacji. A to z kolei ma wpływa na punktację w indeksacji, ponieważ Google wdrażając czy rozbudowując swoje produktu ma na celu poprawienie jakości wyszukiwania, tym samym w pierwszej linii premiuje strony na bieżąco dostosowujące się do nowych wymogów, standardów czy polityki transferu i formatowania informacji. Aby weryfikację poprawności wprowadzanych na serwisach zmian związanych z definiowaniem danych microdata, Google udostępniło narzędzie testujące - tzw. Rich Results Tool. Dzięki temu narzędziu możemy w przyszłości testować wyniki dla elementów rozszerzonych. Co prawda w wersji beta narzędzie ma ograniczony zasięg branżowy i produktowy, jednak już teraz właściciele lokalnych biznesów nie muszą czekać aż roboty przeskanują ich strony i dodadzą rozszerzoną wzbogaconą treść w wynikach zwrotnych wyszukiwarki. Taką symulację poprawności można wykonać w każdym momencie ręcznie, dzięki czemu nie tylko dowiemy się czy nasze definicje spełniają wymagania jakościowe Google, lecz również możemy otrzymać dużą ilość sugestii dotyczących błędów czy wymaganych zmian wynikających nie tylko ze specyfiką branży ale i tak typu strony czy podstrony.
Dlatego też można stwierdzić już dziś, że Narzędzie Google Rich Results w znaczny sposób może wspomóc pośrednio nasze szeroko pojęte pozycjonowanie i w przyszłości będzie w coraz szerszej mierze wykorzystywane nie tylko przez osoby zajmujące się optymalizacją ale głownie przez developerów, którzy muszą dostosować funkcjonalności swoich webowych produktów (np. sklepów) pod kątem polepszenia jakości wyników dla elementów rozszerzonych.