Wiedza o pozycjonowaniu dla przedsiębiorców
Wiedza SEO – dlaczego każdy przedsiębiorca powinien interesować się tym tematem?
Tworzenie przychodów przy niewielkiej ilości zasobów i nieograniczonej liczbie zadań związanych z prowadzeniem firmy to wyzwania, przed którymi stoi każdy przedsiębiorca – i to raczej się nie zmieni. Prawdopodobnie masz mało czasu, gdy próbujesz uruchomić swoją markę, czy budować organizację – co oznacza, że brakuje Ci przepustowości do uczenia się i wykonywania codziennych zadań związanych z wszystkimi obowiązkami, a Google nie śpi i pozycjonowanie nie jest czymś, co można zaniedbać.
Przedsiębiorco! Oto SEO podstawy, które warto znać!
Jeśli chodzi o SEO, kilka ważnych podstaw może znacznie poprawić Twoją obecność w coraz bardziej zatłoczonej przestrzeni online. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) stała się ważną częścią każdej strategii marketingowej. Równocześnie jednak SEO ciągle się zmienia, ponieważ wyszukiwarki dostosowują i aktualizują swoje algorytmy. Z racji tego, że pozycjonowanie tak mocno ewoluowało (i cały czas ewoluuje) – dzisiaj trzeba nie tylko walczyć o linki, ale też uwzględniać media społecznościowe i wiele innych czynników, które składają się na całość działań. Choć może się to wydawać bardzo czasochłonnym zadaniem – musisz wiedzieć, że wysokiej jakości treści zapewniają zalety znacznie wykraczające poza SEO, ponieważ taki content jest przydatny we wszystkich mediach marketingowych i zmusza do przemyślenia wiadomości z perspektywy tematu i słów kluczowych – równocześnie dając Tobie jako przedsiębiorcy pewność, że skupiasz się na tym, co naprawdę ma znaczenie.
Biorąc pod uwagę Twoje ograniczone możliwości (przede wszystkim czasowe) w tym artykule zebraliśmy najważniejsze kwestie dotyczące SEO z punktu widzenia przedsiębiorcy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące poszczególnych punktów – zapraszamy do kontaktu.
Poznaj swoich odbiorców którzy odwiedzają twoje strony internetowe i dowiedz się czego szukają - Jest to pomocne ćwiczenie niezależnie od tego, czy zależy Ci na SEO (a mamy nadzieję, że tak!). Musisz wiedzieć, kto chciałby kupić Twoje produkty lub usługi i co robi, aby je znaleźć. Twoje początkowe założenia mogą być trafne, ale może również brakować w nich elementów, które mogą zwiększyć ruch, zapewnić Ci dodatkowe potencjalne możliwości przesyłania wiadomości lub odkryć dla Ciebie nowe segmenty rynku. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś – należy przeprowadzić wstępne badania i przyporządkować odbiorców do słów kluczowych, tematów i fraz, których używają w Twojej branży i wokół niej. Przydatne jest również mapowanie słów kluczowych i tematów z powrotem na Twoje treści i sposoby, w jakie ludzie je udostępniają, aby wiedzieć, jakie rodzaje treści najlepiej sprawdzają się na każdym kanale. Jeśli nie masz czasu, aby przejść przez to ćwiczenie w całości, zachęcamy do skorzystania z naszej pomocy.
Czas na sprawdzenie konkurencji w branży - Jeśli zależy Ci na pozyskaniu zwiększonego ruchu, a nie tylko jakiegokolwiek ruchu osiąganego przez pozycjonowanie stron - musisz wiedzieć, z czym się mierzysz. Mapowanie treści konkurencji pomoże Ci zrozumieć:
- co już znajduje się w sieci
- czego brakuje
- jak są przedstawiane podobne produkty i usługi
Uzbrojony w te wszystkie informacje, możesz lepiej przeznaczyć ograniczony czas i zasoby na tworzenie treści, które naprawdę wyróżniają się na tle konkurencji. Niektóre narzędzia zrobią to za Ciebie automatycznie, a także podkreślą takie rzeczy, jak dane wyszukiwania i CPC, co może być świetną wskazówką - zwłaszcza, jeśli działasz na bardzo konkurencyjnym bądź niestabilnym rynku na którym są tysięce stron internetowych.
Utwórz repozytorium treści - Zwiększenie ruchu i przychodów wynika z posiadania najbardziej przydatnych treści, z których mogą korzystać Twoi odbiorcy. Niezależnie od tego, czy chodzi o strony docelowe, blogi, e-maile, media społecznościowe, reklamy czy inne zasoby – musisz skupić się na tym, by znaleźć konkretne treści i dopasować je do grupy docelowej. Posiadanie repozytorium pomysłów na treści da Ci pewność, że zawsze będziesz mieć listę tematów i świeże informacje, które chcesz zaprezentować na stronie, jak i w innych punktach styku z klientami.
Co powinno się znaleźć w Twoim repozytorium treści, które bedzie skutecznie wpływać na pozycjonowanie stron twojej firmy i biznesów ?
- Pomysły na nowe treści zebrane z forów, witryn z pytaniami i odpowiedziami, LinkedIn itp. (Pytania dotyczące Twojej branży, produktów i rynku mogą być świetnymi postami na blogu, często zadawanymi pytaniami, filmami, stronami docelowymi i tematami wiadomości e-mail).
- Pomysły dotyczące treści, aby mieć pewność, że jesteś na równi z konkurencją, jeśli chodzi o omawianie tematów i pytań obecnych w branży.
- Unikalny przekaz dla Twojej marki i produktów na podstawie słów kluczowych na topowych pozycjach.
Gdy to zrobisz, przypisz słowa kluczowe i tematy z powrotem do każdego tematu treści, aby upewnić się, że piszesz z myślą o nich, gdy nadejdzie czas tworzenia treści. Następnie ustaw oczekiwania dotyczące słów kluczowych i odpowiednio nimi zarządzaj, albo zleć to specjalistom (zapraszamy!). Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę trafność wyszukiwania dla odbiorców. Im węższy temat, tym zwykle mniejszy ruch, ale często jest to równoważone dokładnością i zainteresowaniem odbiorców. Ważne! Planując słowa kluczowe, weź pod uwagę również geografię w swoich wyborach. Jeśli masz więcej niż jedną lokalizację, upewnij się, że Twoje witryny mają dobrą pozycję wśród klientów w pobliżu każdego z tych obszarów. Jeśli Twój obszar usług obejmuje wiele miast w jednym obszarze metropolitalnym, utwórz zawartość dla każdej z tych lokalizacji, aby upewnić się, że klienci mieszkający w tych obszarach mogą Cię bez trudu znaleźć.
Skonfiguruj swoje strony www oraz strukturę witryn a także strukturę treści pod katem pozycjonowanie - Tworząc treści, upewnij się, że każda strona jest zoptymalizowana pod kątem elementów takich jak: indeksowanie, szybkość strony internetowej, przyjazność stron dla urządzeń mobilnych, ogólna wyszukiwalność dzięki pozycjonowaniu w Google.
Początkowa inwestycja w audyt strony lub zalecenia dotyczące ustanowienia kilku wstępnych najlepszych praktyk przyniesie dziesięciokrotne rezultaty. W zależności od budżetu i ilości zawartości witryny, którą już utworzyłeś, możesz przeprowadzić audyt witryny pod kątem bieżącej zawartości lub skorzystać z narzędzia rekomendacji, które podkreśli bieżące problemy i pomoże je zaktualizować.
Bądź na bieżąco! - Musisz kontrolować słowa kluczowe i treści, które tworzysz, oraz śledzić ruch konkurencji w przestrzeni wyszukiwarek. Dużo nagłych ruchów konkurenta w grupie słów kluczowych może oznaczać chęć zwiększenia działań marketingowych w tym obszarze, dodanie dodatkowych produktów, które konkurują z Twoimi lub inne problemy, o których należy pamiętać w Twojej przestrzeni. Zacznij korzystać z narzędzia do śledzenia pozycji w swojej witrynie, nawet jeśli nie masz jeszcze skonfigurowanych wszystkich treści, aby mieć oko na to, jak sobie radzisz. Jeśli wybierzesz zintegrowane narzędzie analityczne, możesz śledzić pozycję, skuteczność słów kluczowych, analizy społecznościowe i inne elementy w jednym miejscu, dzięki czemu będziesz w stanie lepiej zrozumieć, w jaki sposób Twoje treści wpływają na ogólny ruch i przychody.
Znajdź czas na korekty i optymalizacje stron - Śledząc postępy i publikując nowe treści, powinieneś co jakiś czas również sprawdzać, co było dobrym wyborem, niezależnie od tego, czy są to określone kanały, typy treści czy wiadomości (lub kombinacja tych trzech). Następnie, co jakiś czas wracaj również do słów kluczowych i sprecyzuj je dla zaktualizowanych grup odbiorców, kanałów marketingowych itp. Im bardziej zawęzisz działania marketingowe, tym lepsze będą Twoje konwersje. Na przykład, jeśli masz młodszy segment odbiorców, który korzysta z Twittera i Instagrama – sprawdź, jakie tematy i słowa kluczowe odnoszą się do tej grupy odbiorców, a następnie dopasuj do nich treści na Instagramie. Jeśli masz inny segment odbiorców, który koncentruje się na Pintereście lub Facebooku - zobacz, jakie są ich konkretne potrzeby i tematy, i skoncentruj treści, które tworzysz dla tych mediów, na tych słowach kluczowych. Jest to szczególnie ważne, gdy rozważamy korzystanie z treści mobilnych, ponieważ ludzie często uzyskują dostęp do aplikacji i witryn w ten sposób. Co więcej, zadają często inaczej brzmiące pytania podczas wyszukiwania na urządzeniu mobilnym, w porównaniu do tych z poziomu komputera. Podczas tworzenia treści upewnij się, że tytuł strony, opis strony i tagi tytułu są również zoptymalizowane. Nazwij swoje podstrony według frazy kluczowej, której klienci najczęściej używają, szukając firm takich jak Twoja. Te małe akcenty zrobią dużą różnicę.
Unikaj złych linków - Złe nawyki związane z linkowaniem stały się źródłem niezgody wśród firm, które starają się dobrze pozycjonować w Google. Chociaż w przeszłości zdarzały się podejrzane zachowania, często firmy po prostu nie zdają sobie sprawy, że mają linki prowadzące z lub do ich witryn. Narzędzia takie jak Ahrefs mają wbudowane wykrywanie linków zwrotnych i domeny odsyłającej, aby ostrzec Cię o wszelkich linkach, które wymagają naprawy. Możesz również użyć tych narzędzi, aby dowiedzieć się więcej o wielu witrynach, które zawierają linki do Twoich stron, aby dowiedzieć się, jak opłacają się Twoje wysiłki w celu uzyskania tych linków. Pomoże to w tworzeniu bardziej skutecznych kampanii poprzez blogowanie gości i publikowanie treści w witrynach o dużym natężeniu ruchu.
Podstawy SEO znasz, teraz czas działać! Rozpocznij pozycjonowanie
SEO jest ważną częścią strategii marketingowej każdej firmy. Przedsiębiorcy powinni skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści oraz optymalizacji swoich stron i elementów stron tak, aby upewnić się, że dobrze współpracują z algorytmami Google. Dzięki odpowiednim analizom firma może stale udoskonalać swoją strategię, aby mieć pewność, że nadal dociera do jak największej liczby potencjalnych klientów. Ostatecznie skupienie się na wysokiej jakości treści, które mogą łatwo znaleźć odbiorcy docelowi, przyniesie korzyści wszystkim Twoim wysiłkom marketingowym i sprzedażowym – więc poświęć trochę czasu na powyższe rzeczy, a zwiększysz swoje szanse na sukces. Nie masz czasu, albo nie chcesz się tym zajmować samemu? Pamiętaj, że możemy zadbać o pozycjonowanie Twojej strony kompleksowo. Skontaktuj się z nami, a opowiemy więcej o możliwościach.
Warto przeczytać również: