Pozycjonowanie stron - działania on-site
Co wchodzi w zakres pozycjonowania on-site stron internetowych
Pozycjonowanie składa się z dwóch istotnych procesów. Podstawowym składnikiem jest systematyczna praca na samej stronie internetowej (tzn. działania on-site). W przypadku niszowych branż lub firm gdzie konkurencyjność była mała, pozycjonowanie wymagało gruntownej optymalizacji pierwotnej danej strony www, a treści aktualizowało się w razie zaistnienia systuacji mającej istotny wpływ na kontent strony (zmiana oferty, danych adresowych). W przypadku firm których działalnośc opierała się o systematyczne realizacje, które można było wprowadać na stronię czy to w formie galerii i opisu zdjęć , czy w formie case study - w naturalny sposób przybywała ilośc treści w serwisie. Dzięki temu niejako działana on-site powstawały naturalnie i nie było potrzeby celowego zwiększania ilości tekstów (specjalnie przygotowanych pod pozycjonowanie stron internetowych). W przypadku stron internetowych, których struktura jest sztywna i w zasadzie trudno jest rozbudowywać jej sekcje w ramach oferty czy opisu firmy - dobrą metodą jest podpięcie bloga, który luźno traktowałby całą pochodną tematykę nawiązującą do treści branżowych związanych z działalnością danej firmy (na danym obszarze). Blog jest neutralną formą systematycznego i cyklicznego rozbudowywania potencjału objętościowego tekstów w stronach www, jednak aby miało to sens - to umieszczane na blogu posty raz że muszą mieć dość wymierną ilość długości tekstu, to musi posiadać współny mianownik z resztą serwisu, który stanowi pula słów kluczowych używana w aspekcie każdego posta. Drugą istotną kwestią związaną z podnoszeniem potencjału stron pod pozycjonowanie jest autorskie podejście to tworzenia treści. Jak wiemu - raz zaindeksowana przez Google treść w pierwotnej wersji (kanonicznej) jest już i pozostanie przypisana i zapamiętana w domenie gdzie pojawiła się pierwsza. Kolejną indeksację roboty Google będą traktować jako kopię, a jak wiemy kopia tekstów posiada zerowy potencjał w przypadku pozycjonowania. Dużo ludzi, którzy tworzą posty związane z działalnością ich firmy często popełnia istotny błąd - przepala potencjał pisanych przez siebie treści publikując je w pierwszej kolejności w mediach społecznościowych (facebook / twitter czy instagram). Wyżej wymienione portale są bardzo często indeskowane, dlatego treść wrzucona na "ścianę" firmowego profilu Google potraktuje jako kontent danego serwisu w tej domenie (czyli potencjał naszych tekstów będzie przypisany do np. Facebook`a). Jeżeli ten sam tekst / artykuł umieścimy potem na naszej stronie, to mimo szczerych chęci będą już one niejako "wyprane" gdyż Google zaindeksowało ich potencjał najpierw w mediach społecznościowych, a wtórne umieszczenie ich na naszej prywatnej stronie internetowej będzie widziane i traktowane przez roboty Google`a jako kopia postu z innego serwisu. Dlatego powstawową zasadą działania on-site jest tworzenie własnych postów, pierwotnie umieszczanych na naszych stronach internetowych - a umieszczanie w mediach społcznościowych jedynie linka prowadzącego np. bezpośrednio do danego posta na naszej stronie. Dzięki temu mamy dwie korzyści - szybszą indeksację nowego wpisu na stronie - a po drugie budujemy trwały potencjał naszej strony a nie zasilamy kontentu dla stron zewnętrznych. Większe pole manewru mają natomiast właściciele sklepów internetowych - z racji tego że posiadają w swojej ofercie zwykle sporą ilość produktów - łatwo jest tworzyć działania on-site pisząc rozbudowane opisy produktów czy rozwijać opisy kategorii głównych i podkategorii. Często widzimy w sklepach internetowych masę różnej maści porad dla kupujących, które są tworzonę z myślą pod tworzenie tekstów związanych z ofertą danej platformy sprzedażowej. Często też (zwykle głównie pod pozycjonowanie) tworzone są bardziej rozbudowane artykuły traktujace o nowościach na rynku czy zmianach w trendach dotyczących danej grupy produktów.
Pozycjonowanie on-site
Nasza firma Exponet z miasta Bielsko-Biała oferuje swoim Klientom systematyczne prowadzenie działań on-site, które wpiera i zazębia się w czasie z drugim filarem pozycjonowania - jakim są zdalne działania off-site. Co zatem wchodzi w skład podejmowanych czynności i świadczonych usług:
- Gruntowany audyt strony - pod kątem technicznym i funkcjonalnym
- Audyt treści - czyli tekstów znajdujacych się na stronie internetowej - zarówno pod kątem ich ilości - tematyki jak i struktury semantycznej
- Dobór i zastosowanie słów kluczowych - stworzenie puli haseł i fraz kluczowych będących punktem wyścia pod kątem tworzenia nowych treści
- Optymalizacja techniczna - rozwinięta w osobnym dziale
- Optymalizacja semantyczna - czyli struktura treści na stronie pod kątem ukłądu i rozkladu - stosowanie nagłówków, akapitów, alternatyw, tagów, struktury semantycznej linków, listowania etc. (w tym również z uwzględnieniem semantyki HTML5)
- Systematyczna i cykliczna rozbudowana treści pod kątem zastosowania wybranych wcześniej słów kluczowych - np. w formie postów blogowych które nasza firma dodaje systematycznie na strony internetowe Klienta.
- Monitoring i bieżące uwzględnienie wskazówek Google ws. optymalizacji
- Cykliczna analiza stanu stron interntowych w indeksie
Dodatkowo - Implementacja Google Tag Managera, założenie konta umożliwiającego śledzenie postępów procesu pozycjonowania w wynikach organicznych za pomocą Google Analytics. Raporty pozycji, raporty progresu ilości i pozycji słów kluczowych. Możliwość rozbudowy fraz kluczowych i lokalizowania.
Warto przeczytać: