Czas na nową stronę? Pomyśl o optymalizacji już teraz!

  • Autor: Monika
nowe strony internetowe co brac pod uwage
nowe strony internetowe co brac pod uwage

Istotne wskazówki przy tworzeniu strony internetowej

Strony internetowe jak każdy produkt - starzeją się z czasem i warto je co jakiś czas przerabiać. Najlepszy czas na to, aby zacząć myśleć o nowej zoptymalizowanej stronie to chcwila, w któryej dopiero zaczynasz o niej myśleć. W ten sposób zdecydowanie oszczędzisz sobie późniejszych kłopotów. Jeśli uczysz się budować witrynę internetową, musisz teraz wykonać kilka głównych kroków, aby wprowadzić SEO, a jeśli zlecasz wykonanie strony na zewnątrz – również nie zaszkodzi mieć pojęcie na ten temat, aby wykorzystać ten potencjał biznesowy jak najlepiej.

Ostrożnie wybierz swoją nazwę domeny

Nazwy domen są jednym z czynników rankingowych, na które wyszukiwarki zwracają uwagę, aby dowiedzieć się, o czym jest strona. Jeśli można wybrać nazwę domeny, która jest odpowiednia, łatwa do zapamiętania i zawiera główne słowo kluczowe, dla którego chcesz pozycjonować, jest to idealne rozwiązanie. To nie jest coś, co powinieneś robić na siłę. Istnieje kilka dobrych narzędzi, które mogą pomóc w przeprowadzeniu burzy mózgów nad pomysłami nazw domen w oparciu o to, co jest dostępne, więc nie skupiaj się na nazwie, której nie możesz mieć. Zawsze też możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów od brandingu.

Wybierz renomowanego dostawcę usług hostingowych

Google z góry podaje wszem i wobec, że szybkość witryny jest czynnikiem rankingowym dla strony internetowej która będzie później pozycjonowana. Odwiedzający są niecierpliwi i oczekują, że strony internetowe załadują się w ciągu kilku sekund (lub mniej), więc Google stara się dostarczać tylko wyniki, które spełnią to wymaganie. Chociaż masz wiele strategii, które możesz wypróbować, aby Twoja witryna była szybka, jednym z najlepszych kroków do podjęcia od pierwszego dnia jest wybór dostawcy usług hostingowych, który może zapewnić stałą prędkość.

Badanie słów kluczowych dla nowej strony internetowej

Wiedza o tym, jak przeprowadzać badania słów kluczowych, to duża część optymalizacji wstępnej każdej strony internetowej. Aby skutecznie wykonywać wiele innych rzeczy z tej listy, musisz najpierw mieć jasne pojęcie o głównych terminach i obszarach tematycznych, na których chcesz skoncentrować swoje działania marketingu zwiazanego z wyszukiwaniem stron. Wiele na ten temat znajdziesz w zasobach naszego firmowego bloga. Szereg narzędzi związanych z pozycjonowanie dostarcza sugestii słów kluczowych i danych na temat natężenia ruchu i konkurencji, z którymi możesz się spodziewać dla każdego słowa kluczowego. Większość z nich jest odpłatna, ale na początek możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google za darmo. Również nasi eksperci chętnie zajmą się tym rozeznaniem dla Twojej strony. Wybierając słowa kluczowe, bądź realistą. Pozycjonowanie jest konkurencyjne, a zupełnie nowa strona internetowa nie jest w stanie konkurować o popularne, szerokie terminy. Określ konkretne i znajdź długie słowa kluczowe, na które chcesz kierować reklamy. Na przykład coś takiego jak „sprzedawcy sztuki współczesnej z Bielska-Białej” jest bardziej osiągalne niż tylko „sprzedawcy sztuki”.

Zaplanuj architekturę swojej strony internetowej

Jeśli zaczynasz od prostej witryny, która ma tylko kilka stron, może to nie wydawać się teraz aż tak ważne. Ale nadal mądrze jest zaplanować z wyprzedzeniem architekturę witryny, aby mieć strukturę na miejscu. W przypadku większości witryn architektura witryny powinna mieć strukturę piramidy. Twoja strona główna znajduje się na górze, a kolejne najważniejsze strony (zazwyczaj te, które znajdują się w menu głównym) tuż pod nią. Pod nimi dodasz wszelkie podkategorie i poszczególne strony, które do nich należą. Planując z wyprzedzeniem architekturę witryny, upewnisz się, że witryna jest zorganizowana w taki sposób, aby priorytetowo traktować najważniejsze strony pod względem łatwości ich odnalezienia przez odwiedzających, a także ułatwisz odwiedzającym nawigację między stronami w witrynie, aby mogli znaleźć to, czego potrzebują.

Nadaj priorytet intuicyjnej nawigacji w swoim projekcie

Architektura Twojej witryny to dobry krok w tym kierunku, ale to tylko jeden z elementów, dzięki którym Twoja witryna będzie intuicyjna dla odwiedzających. Kiedy budujesz swoją witrynę, stale myśl o tym, co Twoi klienci będą myśleć i robić na każdej stronie, na którą trafią. Chcesz, aby na każdym kroku łatwiej było im znaleźć to, czego szukają. To znaczy:

  1. Upewnij się, że Twoje menu główne zawiera listę najważniejszych stron, które użytkownicy mogą odwiedzić w witrynie.
  2. Tworzenie kategorii i podkategorii w oparciu o sposób, w jaki Twoi docelowi odbiorcy będą najczęściej przeglądać.
  3. Upewnij się, że te strony kategorii i podkategorii wykorzystują słowa kluczowe, których Twoje badania pokazują, że ludzie używają podczas wyszukiwania typu produktów lub informacji na ich temat.
  4. Umieszczanie linków na każdej stronie internetowej do innych powiązanych stron, którymi może zainteresować się również odwiedzający stronę.
  5. Wyraźne wezwanie do działania na każdej stronie, dzięki czemu odwiedzający wiedzą, jak zrobić kolejny krok.
  6. Posiadanie paska wyszukiwania gdzieś na każdej stronie, dzięki czemu odwiedzający, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają, mają szybszy sposób na dotarcie do niego niż przeglądanie między stronami.

Celem na tym etapie jest próba dostania się do głów odwiedzających i wyobrażenia sobie, jakie kroki będą chcieli podjąć podczas poruszania się po Twojej witrynie i jak zamierzają je wykonać. Przy tworzeniu strony wymaga to zgadywania i wyobraźni. Możesz jednak potwierdzić (lub poprawić) swoje początkowe założenia, przeprowadzając testy użytkowników przed uruchomieniem witryny.

Standardowy kanoniczny adres strony internetowej

Kiedy algorytm wyszukiwarki próbuje określić, o czym jest strona internetowa, jednym z głównych miejsc, w których szuka, jest adres URL. URL to główny adres każdej strony Twojej witryny w sieci. Każdy adres URL w Twojej witrynie zaczyna się od głównej nazwy domeny (np. www.twojanazwakanoniczna.com). Dla każdej strony (innej niż strona główna), po której nastąpią dodatkowe znaki unikalne dla strony.

Do celów optymalizacji strony internetowej należy zawsze dostosowywać adres URL, którego używasz dla każdej strony internetowej w Twojej witrynie, na podstawie słów kluczowych, dla których chcesz, aby ta strona była pozycjonowana. Ale poza pisaniem niestandardowego adresu URL dla każdej strony, chcesz również utworzyć większą, przyjazną dla SEO strukturę adresów URL, która pozwoli Ci nazwać adresy URL w swojej witrynie. Wróć do opracowanej tutaj architektury witryny. Zdefiniowane kategorie i podkategorie mogą stać się częścią opracowanej przez Ciebie struktury adresów URL, co umożliwia włączenie bardziej trafnych słów kluczowych do adresów URL, dzięki czemu będą one przydatne i intuicyjne dla odwiedzających. Na przykład, jeśli jedną z Twoich głównych kategorii były usługi IT, z podkategorią Hosting, struktura adresu URL dla każdej strony zawartej w tej sekcji witryny zaczynałaby się od www.twojastronakanoniczna.pl/uslugi/hosting. Następnie możesz dodać główne słowo kluczowe dla konkretnej strony. Ten adres URL wykonuje podwójną pracę, informując Google, że strona internetowa dotyczy konkretnie karmy dla psów, a także bardziej ogólnie odnosi się do psów i zwierząt domowych — innymi słowy, które algorytm rozumie jako powiązane ze sobą.

Projektowanie pod kątem szybkości strony internetowej

Twój projekt strony internetowej jest tylko jednym z czynników wpływających na szybkość Twojej witryny, wraz z pakietem hostingowym i używanymi wtyczkami. Jednak wiele decyzji podejmowanych na etapie projektowania może mieć wpływ na szybkość ładowania witryny dla odwiedzających. Szybki czas ładowania zapewnia lepsze wrażenia użytkownika i jest jednym z czynników rankingowych uwzględnianych przez algorytmy wyszukiwarek. Projektując witrynę, rozważ sposoby na zwiększenie szybkości witryny, takie jak:

  1. Minimalizowanie funkcji spowalniających czas ładowania, takich jak animacje lub duże obrazy w wysokiej rozdzielczości
  2. Używaj tylko niezbędnych widżetów, aby ograniczyć zewnętrzne skrypty do minimum
  3. Zmniejszanie wszelkich używanych elementów JavaScript i CSS/li>
  4. Zmniejszenie liczby żądań http na każdej stronie

Czasami elementy projektu, które wydają się naprawdę fajne, mogą ugrzęznąć w Twojej witrynie, nieumyślnie powodując wolniejsze ładowanie i gorsze wrażenia. Zastanów się nad wszystkim, co umieszczasz w witrynie i zmierz, jak jego wpływ na czas ładowania równoważy się z jakąkolwiek wartością, jaką oferuje.

Użyj projektu responsywnego i przyjaznego dla urządzeń mobilnych

Obecnie ponad połowa wszystkich odwiedzin witryny pochodzi od osób przeglądających sieć na swoich telefonach komórkowych. O ile jeszcze kilka lat temu zakładano, że większość odwiedzających będzie przeglądać Twoją witrynę na pełnowymiarowym komputerze, teraz większość osób, które Cię znajdą, zrobi to na małym ekranie smartfona. Ze względu zarówno na użytkowników mobilnych, jak i wyszukiwarki, które dbają o ich wrażenia, projekt strony internetowej powinien działać równie dobrze na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach stacjonarnych. To zwykle oznacza zaprojektowanie responsywnej strony internetowej, która unika flashowania i ma wystarczająco duże przyciski, aby ludzie mogli je łatwo wybrać na ekranie dotykowym. Korzystanie z responsywnego projektowania stron internetowych zapewni, że wszyscy z Twojej grupy docelowej będą mieli przyjemne wrażenia podczas odwiedzania Twojej strony lub sklepu internetowego.

Rozważ hierarchię wizualną dla każdej strony

Aby upewnić się, że odwiedzający dostaną to, czego potrzebują i, miejmy nadzieję, pozostaną w pobliżu przez pierwsze kilka sekund, zaprojektuj swoje strony tak, aby najważniejsze informacje znajdowały się wysoko, aby wszyscy odwiedzający mogli je zobaczyć szybciej. Reasumując, bez względu na to, którą drogę wybierzesz, ważne jest, abyś uznał ją za priorytet i patrzył z daleka na postępy. Pozycjonowanie jest powolne i im szybciej zaczniesz, tym lepiej.

To, co widzą użytkownicy, którzy wejdą na stronę w Twojej witrynie, zależy od tego, jak duży jest ich ekran i okno przeglądarki. Innymi słowy, wielu użytkowników zobaczy tylko niewielką część całej strony. Kiedy projektujesz każdą stronę, zastanów się dokładnie, co chcesz, aby zobaczyli w pierwszych sekundach, gdy są na stronie.