Google moja firma

  • Autor: Monika
Dodaj się do google moja firma
Dodaj się do google moja firma

Profil Twojej firmy w Google – skutecznie wyróżnij się na tle innych biznesów w mieście

Wyobraź sobie: pracowałeś cały dzień bez przerwy. W końcu wychodzisz z pracy i zdajesz sobie sprawę, że jesteś tak głodny, że wszystko wokół Cię denerwuje. To sprawia, że chcesz znaleźć najbliższą restaurację, żeby się najeść. Gdzie się udajesz? Najprawdopodobniej zwrócisz się do Google, a następnie do profilu Google Business na swoim smartfonie, aby znaleźć bliską restaurację z dobrymi recenzjami i apetycznymi zdjęciami. A teraz wyobraź sobie, że jesteś właścicielem tej restauracji. Właśnie zdobyłeś nowego klienta!

Według Google co miesiąc odnotowuje się ponad: pięć i pół miliarda wyszukiwań restauracji, trzy miliardy wyszukiwań hoteli, miliard wyszukiwań sklepów odzieżowych, 612 milionów wyszukiwań salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Jeśli jesteś marketerem Twoim zadaniem jest przekształcenie tych wyszukiwań w nowych klientów. Gdy potencjalni klienci szukają konkretnego produktu, usługi lub rodzaju firmy, profil firmy Google ułatwia im łączenie się zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google.

Co to jest Profil firmy Google - Profil firmy Google (dawniej Google Moja Firma) to bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom małych firm (i organizacjom non-profit) promowanie informacji o swojej firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Profil firmy Google umożliwia kontaktowanie się z klientami, publikowanie aktualizacji w profilu firmy i sprawdzanie, jak klienci wchodzą w interakcję z Twoją firmą w Google i na twoje strony internetowe.

Przykład wizytówki w profilu firmy Google - Traktuj profil firmy w Google jak własną część nieruchomości w Google Local. Kiedy klienci znajdują się w potrzebie (nazywanej również mikromomentem), zwracają się do wyszukiwarki Google, aby jak najszybciej zaspokoić tę potrzebę. Jeśli masz profil firmy Google, potencjalny klient może bardzo dobrze znaleźć i skontaktować się z Twoją firmą, aby zaspokoić tę potrzebę. Pamiętaj, że profil firmy Google nie zastępuje Twojej witryny - zamiast tego jest to uzupełniający profil marketingowy, który pomaga przyciągnąć więcej uwagi do Twojej witryny. Funkcje profilu firmy Google pomagają przyciągać, angażować i konwertować klientów. Dzięki zweryfikowanemu profilowi firmy Google możesz skontaktować się z klientami za pośrednictwem połączeń telefonicznych, wiadomości lub odpowiadania na recenzje, możesz też zobaczyć, jak klienci wchodzą w interakcje i łączą się z Twoją marką w Google, możesz również polecać produkty, zdjęcia lub pozycje menu bezpośrednio w Google. Zanim będziesz mógł cokolwiek zrobić, musisz utworzyć profil firmy Google, więc przejdźmy przez ten proces. Uwaga: jest to ten sam proces, który stosujesz, jeśli wizytówka Twojej firmy już istnieje. Warto z wizytówką powiazać swoje strony internetowe (i lokalizację np).

Jak utworzyć profil firmy Google?

Teraz rozumiesz potencjał marketingowy, jaki zapewnia profil firmy Google, ale jak utworzyć nowy profil? Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych kroków tworzenia profilu firmy w Google. Postępuj zgodnie z poniższym procesem, aby zbudować profil swojej firmy.

  1. Zacznij od wejścia na strony internetowe google.com/business.
    Pamiętaj, aby dodać ten adres do zakładek, ponieważ będzie on potrzebny w przyszłości, aby uzyskać dostęp do swojej wizytówki w profilu firmy w Google.
  2. Zaloguj się na swoje konto Google
    Jeśli nie masz konta Google, wejdź na google.com/accounts. Będziesz mógł utworzyć darmowe konto z dowolnym adresem e-mail.
  3. Wpisz nazwę swojej firmy
    Upewnij się, że poprawnie przeliterowałeś nazwę i używaj wielkich liter w tytule (w którym piszesz wielką literę każdego słowa). To jest pierwsze wrażenie dla klienta i chcesz mieć pewność, że jest to pozytywne doświadczenie.
  4. Wpisz adres swojej firmy
    Na tym ekranie wpisujesz adres swojej firmy, aby Google mógł zweryfikować, czy Twoja firma istnieje. Możesz również mieć tylko jedną firmę na jedno miejsce zamieszkania.
  5. Wybierz, czy prowadzisz sklep, czy usługodawcę
    W tym miejscu możesz wybrać, czy chcesz, aby klienci odwiedzali Twoją witrynę, czy pracujesz z domu, czy też nie chcesz, aby klienci odwiedzali Twoje biuro. Możesz wybrać promień kilometra wokół Twojej firmy, konkretne miasto lub grupę kodów pocztowych.
  6. Wybierz główną kategorię działalności
    Wybór głównej kategorii jest bardzo ważny, ponieważ dyktuje, gdzie i kiedy pojawisz się w wynikach wyszukiwania Google. Google stawia na trafność, więc jeśli potencjalny klient wyszukuje hasło „włoska restauracja”, a Ty jesteś pizzerią, możesz się nie pojawić. Możesz również wyszukać produkty i usługi takie jak "strony internetowe " czy "Pozycjonowanie stron". Jeśli klient wyszukuje hasło „Najlepsza pizza w pobliżu”, masz znacznie większą szansę na wyświetlenie profilu Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
  7. Dodaj swój numer telefonu i stronę internetową
    Zarówno połączenia telefoniczne, jak i kliknięcia w witrynie są śledzone przez profil firmy Google, więc upewnij się, że podane tutaj informacje są prawidłowe.
  8. Zweryfikuj swoją lokalną wizytówkę
    Według Google, aby zarządzać informacjami o firmie w wyszukiwarce, Mapach i innych usługach Google, musisz zweryfikować swoje dane. Proces weryfikacji pomaga Google upewnić się, że informacje o Twojej firmie są dokładne i że tylko Ty, właściciel lub menedżer firmy, masz do nich dostęp.
  9. Zakończ wypełnianie wpisu w profilu firmy Google
    Wyobraź sobie nowego klienta wchodzącego do Twojego sklepu i mówiącego, że znalazł Cię w Google. Znalazł Ciebie, a nie Twoją konkurencję!. Teraz przestań wyobrażać sobie, bo to wszystko jest możliwe dzięki profilowi firmy Google. Skorzystaj z tego bezpłatnego narzędzia udostępnionego przez Google, aby od razu zacząć przyciągać, angażować i konwertować nowych klientów.

Jak korzystać z Google Moja Firma, aby zdobyć więcej klientów w 2022 roku? Aby w pełni wykorzystać swój profil Google Business (np. Google Moja Firma), musisz go zoptymalizować. Oto kilka szybkich i łatwych sposobów na zrobienie tego. Google to najczęściej odwiedzana witryna na świecie. Witryna posiada obecnie ponad 92% udziału w rynku wyszukiwarek, gdzie indeksują się wszystkie nieblokowane Strony internetowe. Utworzenie profilu firmy Google (wcześniej znanego jako Google Moja Firma) to ważny sposób na przyciągnięcie nowych klientów do Twojej firmy za pomocą wyszukiwarki i Map Google. Dlaczego potrzebujesz konta Google Moja Firma? - Niezależnie od tego, czy szukasz ruchu z ulicy, czy ruchu internetowego, Google jest najlepszym odsyłaczem wyszukiwania. Profil firmy Google pomaga upewnić się, że użytkownicy w swojej okolicy znajdą Twoją firmę, szukając produktów i usług podobnych do Twojej. Twoja wizytówka w Google Moja Firma pokazuje osobom wyszukującym, gdzie i jak odwiedzić Twoją firmę. Profil firmy Google poprawia również lokalne SEO. W szczególności informacje o firmie lokalnej są częściej wyświetlane, gdy użytkownicy szukają pobliskiej firmy za pomocą Map Google.

Przeczytaj również artykuły:

Kontroluj informacje biznesowe online - Profil Google Moja Firma umożliwia kontrolowanie i aktualizowanie w razie potrzeby informacji kontaktowych, godzin pracy i innych istotnych informacji. Możesz publikować aktualizacje, aby informować o rozszerzeniu usług, tymczasowym zamknięciu lub ponownym otwarciu. Profile firm w Google mają silne SEO lokalne, więc udostępniane informacje będą plasować się wyżej niż witryny innych firm, które mogą zawierać nieaktualne dane. Buduj zaufanie poprzez recenzje - Recenzje są kluczowym elementem dowodu społecznego i znaczącym sposobem budowania zaufania i wiarygodności. Łączna ocena w postaci gwiazdek i miejsce na szczegółowe recenzje Google pozwalają klientom udostępniać tyle lub za mało informacji o swoich doświadczeniach z Twoją firmą, ile chcą. Wszystko to pomaga przyszłym potencjalnym klientom zdecydować: które firmy odwiedzić - jakie produkty kupić. Myślenie o opiniach pojawiających się na takiej publicznej platformie może być przerażające, zwłaszcza że nie możesz wybrać opinii, które chcesz udostępnić w Google Moja Firma. Jednak nie panikuj: Google uważa, że połączenie pozytywnych i negatywnych recenzji jest bardziej godne zaufania niż strona która ma same świetne rekomendacje.

Jak zoptymalizować swój profil Google Moja Firma? Google określa ranking wyszukiwania lokalnego na podstawie trzech czynników: 1. Trafność: jak dobrze Twoja wizytówka Google Moja Firma pasuje do wyszukiwania - 2. Odległość: jak daleko znajduje się Twoja lokalizacja od tego, co wyszukuje klient. - 3. Ekspozycja: jak dobrze znana jest Twoja firma (na podstawie takich czynników, jak linki, liczba recenzji, wynik recenzji i SEO). Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zmaksymalizować swój wynik dla wszystkich trzech czynników. Uzupełnij wszystkie elementy swojego profilu Klienci są o wiele bardziej skłonni uznać Twoją firmę za szanowaną, jeśli masz pełny profil firmy w Google. Prawdopodobieństwo, że faktycznie odwiedzą Twoją lokalizację, jest o 70% większe. Google mówi konkretnie, że „firmy z pełnymi i dokładnymi informacjami łatwiej dopasować do właściwych wyszukiwań”. Poprawia to Twój wynik za trafność. Kluczem jest tutaj poinformowanie odwiedzających Google „co robisz, gdzie jesteś i kiedy mogą Cię odwiedzić”. Jeśli Twoje godziny pracy zmieniają się w okresie świątecznym lub sezonowym, pamiętaj o ich aktualizacji. Zweryfikuj swoje lokalizacje Zweryfikowane lokalizacje firmy „z większym prawdopodobieństwem będą pojawiać się w lokalnych wynikach wyszukiwania w usługach Google, takich jak Mapy i wyszukiwarka”. Uwzględnienie zweryfikowanej lokalizacji pomaga również poprawić wynik dla współczynnika rankingu odległości. Dodaj prawdziwe zdjęcia i filmy swojej firmy Profil Twojej firmy w Google zawiera logo i zdjęcie na okładkę. Używaj obrazów zgodnych z tymi na swoich profilach społecznościowych, aby ułatwić ludziom rozpoznanie Twojej marki. Jednak nie poprzestawaj na tym. Dodaj obrazy i filmy, aby zaprezentować detale takie jak: lokalizacja, środowisko pracy, zespół. Jeśli prowadzisz restaurację, opublikuj zdjęcia swoich posiłków, menu i jadalni. Upewnij się, że wyglądają apetycznie, profesjonalnie i nie mają niskiej rozdzielczości. Według Google firmy ze zdjęciami otrzymują więcej próśb o wskazówki i więcej kliknięć w ich witryny.