Digital PR a widoczność stron internetowych
Digital PR a widoczność w sieci – jaki to ma związek?
Co to jest Digital PR dla stron internetowych
Digital PR to strategia promocyjna, w ramach której firmy pracują nad pozyskiwaniem źródeł mediów od podmiotów zewnętrznych, w tym wpływowych osób i liderów myśli branżowej. Digital PR pomaga budować zaufanie i świadomość tego, kim jesteś jako marka. Sprawienie, by inni ludzie mówili o tym, kim jesteś - jest o wiele lepszą strategią, aniżeli to, że sam ciągle mówisz o tym, kim jesteś i co robisz.
Prowadząc digital PR, Twoja firma powinna przede wszystkim skupiać się na platformach, które mają duży zasięg i szeroką publiczność w branżach (strony internetowe o dużej oglądalności), które obsługujesz. Niezależnie od tego, czy zarządzasz dużą firmą z dużą bazą danych, czy małą firmą, która dopiero zaczyna - wspaniale jest dotrzeć ze swoją wiadomością do nowej publiczności, co jest dużym osiągnięciem cyfrowego PR. Publikacje, serwisy informacyjne i wpływowe osoby mają zwykle wysoki autorytet domeny, więc oprócz zwiększania ruchu w sieci, bycie wymienionym na ich stronie może również wzmocnić autorytet Twojej firmowej strony internetowe.
Czym różni się cyfrowy PR od tradycyjnego PR?
Częścią tego, co odróżnia cyfrowy PR od tradycyjnego PR, jest to, gdzie to się dzieje i jak się tam pojawia. Tradycyjny PR skupiony na publikacjach drukowanych, telewizji i radiu. Digital PR poszedł tam, gdzie wszystko inne w dzisiejszych czasach: online. Cyfrowy PR to sposób, w jaki rozwinął się tradycyjny PR. Wraz z tą ewolucją rozszerzyły się sposoby, w jakie firmy mogą gromadzić zarobione media. Kiedyś niewiele można było zrobić, co nie wymagałoby zwracania uwagi: można było zatrudnić publicystę, aby wyszedł na zewnątrz, zapłacić za dystrybucję informacji prasowej, rozesłać bezpłatne próbki produktów w nadziei na zasięg, zachęcać osoby wpływowe do promowania Twojej firmy przez strony i sklepy internetowe oraz pozycjonowanie - marka itp. Teraz, gdy rozwijasz swoją markę i obecność w Internecie, możesz kompensować wzmianki w sposób, który nie wiąże się z pieniędzmi. Możesz oddać różne rzeczy w zamian w ramach współpracy barterowej, na przykład linki. Możesz promować ich firmę i to, co robią. Drogi, dzięki którym możesz dodać komuś wartość, są bardziej dostępne i szersze niż miało to miejsce w przeszłości.
5 taktyk cyfrowego PR
.. Których możesz użyć już dzisiaj – z korzyścią dla SEO
- Interakcja z influencerami
Jeśli mówimy o wpływowych osobach, większość ich wpływu odbywa się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jest to poparte tym, o czym piszą, co zrobili, w swojej firmie i na swojej stronie internetowej, ale rzeczywisty wpływ ma miejsce głównie w mediach społecznościowych. Aby nawiązać relacje z wpływowymi osobami, pierwszym krokiem jest interakcja z nimi w mediach społecznościowych. Angażując się w ich treści, pokażesz im, że istniejesz i zwiększysz wartość ich wpływu. Będą widzieć powiadomienia z twoich interakcji, a komentując ich treści, promujesz je wśród swoich odbiorców i pomagasz zwiększyć zasięg influencera. Następnie możesz: skontaktować się z nimi bezpośrednio na kanale, na którym nawiązałeś relację przez strony internetowe, przenieść rozmowę do wiadomości e-mail lub rozmowy telefonicznej. Gdy już nawiążesz tę relację, zasadniczo chodzi o udostępnianie treści. Możesz prowadzić budowanie linków lub poprosić ich o wypromowanie fragmentu Twoich treści. Na przykład możesz wspomnieć i umieścić link do influencera w jednym ze swoich postów na blogu lub dać na strony internetowe. Następnie możesz skontaktować się z nimi, podając link do Twojego posta, porozmawiać o tym, jak podziwiasz ich pracę, i zakończyć wersem o tym, że będziesz zaszczycony, jeśli w swoich treściach poda link do Twojego posta lub wypromuje ten post w mediach społecznościowych. - Angażuj się w rozmowy z innymi ludźmi i firmami w mediach społecznościowych
Prawdopodobnie uzyskasz nieco większą przyczepność i zasięg z wpływowymi osobami niż z innymi ludźmi (nienależącymi do tej grupy), ale relacje z influencerami mogą być trudniejsze do zdobycia, ponieważ jest tak wielu ludzi, którzy też chcą wejść z nimi we współpracę. Jeśli boisz się, że zgubisz się w natłoku żądań otrzymywanych od wpływowych osób, możesz również wchodzić w interakcje poprzez strony internetowe z innymi partnerami z Twojej branży, którzy dają CI większe szanse na odpowiedź. Angażując się w inne branżowe konta w mediach społecznościowych, umieszczasz nazwę swojej marki przed szerszą publicznością i zachęcasz ludzi do interakcji z Tobą w zamian. To również dobrze wpływa na SEO rankingi. - Zadbaj o publiczną twarz swojej firmy
Coraz bardziej koniecznością staje się posiadanie w firmie kogoś, kto buduje własny autorytet i niekoniecznie staje się osobą wpływową, ale przynajmniej ma publiczną twarz, z którą ludzie mogą wchodzić w interakcje. Osobiste interakcje w mediach społecznościowych stają się niezbędne w wielu branżach. Nawet w B2B ludzie kupują od innych. Bardziej prawdopodobne jest, że nawiążą rozmowę z osobą niż z kontem firmowym lub markowym. - Przesyłaj treści do innych punktów sprzedaży
Celem Digital PR jest budowanie Twojego autorytetu poza Twoją domeną. Publikowanie gości jest trochę inne, ponieważ nie chodzi o to, że mówi o tobie ktoś inny, ale że sam mówisz o sobie gdzieś indziej. Jednak to umożliwia to kontakt z nową publicznością, a jest to jeden z głównych celów PR, który tutaj zostaje stosunkowo łatwo osiągnięty. Co daje do zrozumienia zewnętrzne źródło publikując Twoje treści? Aprobuje to, co mówisz, wzmacnia Twoją wiarygodność oraz informuje przez strony internwtowe swoich odbiorców, że Twoje treści są wartościowe. - Rozpowszechniaj informacje prasowe na stronie internetowej
Informacje prasowe są zwykle używane, gdy Twoja firma ma do omówienia coś wartego uwagi, na przykład - zdobyła nagrodę, nowe partnerstwo, informacje o produkcie lub to, że pojawił się nowy pracownik. Zawierają one podsumowanie tego, co się wydarzyło, wraz z cytatami, które mogą wykorzystać dziennikarze chcący napisać o wydarzeniu. Wykorzystaj swoje strony internetowe - podaj informacje prasowe mogą być rozpowszechniane przez publicystę lub serwis informacyjny, ale można je również rozpowszechniać samodzielnie w odpowiednich punktach. Jeśli temat Twojej publikacji ma wpływ lokalny lub niszową publiczność, warto osobiście skontaktować się z lokalnymi lub branżowymi publikacjami, aby dostosować swoje wydanie do tej konkretnej grupy odbiorców. Te pięć taktyk można wykonać w sposób naturalny lub płatny. Możesz płacić influencerom za rozmowę o Tobie, sponsorować treści społecznościowe, zatrudniać rzeczników, kupować reklamy i płacić za wysyłanie informacji prasowych. Jednak możesz też zainwestować czas we wdrażanie tej samej taktyki z podobnymi wynikami.
Jak wykorzystać SEO z korzyścią dla cyfrowego PR?
Podobnie jak sposób, w jaki marketing cyfrowy zyskał na znaczeniu dla biznesu, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub SEO stały się integralną częścią sukcesu każdej strategii marketingu cyfrowego. Biorąc pod uwagę, że marketing cyfrowy polega na kierowaniu klientów do konkretnej firmy za pośrednictwem platform internetowych, trudno sobie wyobrazić, jak dana strategia marketingu cyfrowego kiedykolwiek wystartuje, a tym bardziej odniesie sukces bez SEO. SEO to w zasadzie ogromny zbiór technik, które pomagają każdej witrynie uzyskać ruch i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, co później można przełożyć na konwersje. Oto niektóre z tych technik SEO, które specjaliści od cyfrowego PR stosują od lat z doskonałym skutkiem.
Strony internetowe - Optymalizacja pod kątem lokalnym
W przypadku małych firm i lokalnych sklepów - najlepszym rozwiązaniem jest lokalne SEO i strony internetowe oraz ich pozycjonowanie . Zamiast konkurować z praktycznie niezliczonymi innymi podobnymi przedsiębiorstwami na świecie, małe firmy mają znacznie większe szanse na bycie zauważonym i sklasyfikowanie w wyszukiwarkach dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwań lokalnych. Dołączanie miasta do tagów tytułu, opisów meta, adresu URL i nagłówków H1 to popularne techniki stosowane podczas optymalizacji lokalnej.
Przyspieszenie Twojej strony internetowej
W świecie, w którym prawie wszyscy się spieszą, wolno ładująca się witryna jest prawdopodobnie jedną z najbardziej frustrujących rzeczy w historii. Kiedy strona ładuje się w nieskończoność, użytkownicy nie będą czekać. Po prostu przejdą do innej witryny, skutecznie zwiększając współczynnik odrzuceń Twojej strony. Zwiększenie szybkości witryny można osiągnąć poprzez działania takie jak: kompresja obrazów, ograniczenie przekierowań, unikanie używania niestandardowych czcionek, wiele innych. Strony internetowe a ich szybkość - Dzięki szybszej witrynie powinieneś być w stanie poprawić współczynnik odrzuceń strony i pomóc w osiągnięciu celów PR i marketingowych.
tworzenie zoptymalizowanych stron docelowych
Strony internetowe docelowe, szczególnie te zoptymalizowane, od dawna sprawdzają się jako skuteczne narzędzie do generowania leadów i konwersji. Tak długo, jak ma mocny nagłówek, świetny obraz, przejrzystą ofertę i CTA - zoptymalizowana strona docelowa powinna być w stanie ogromnie pomóc w wysiłkach związanych z generowaniem leadów.
Pozycjonowanie na YouTube
Gdy Twoja strategia marketingu cyfrowego obejmuje filmy z YouTube, sensowna jest tylko ich optymalizacja. W końcu filmy na YouTube prawie zawsze uzyskują znacznie lepsze rankingi w Google w porównaniu z filmami na innych platformach. Zoptymalizuj więc swoje filmy, dodając tytuły, opisy, miniatury i długość, ponieważ wszystkie one przyczyniają się do zwiększenia widoczności Twoich treści w Google, pomagając zwiększyć ruch w witrynie dla Twojej firmy.
Pozycjonowanie stron internetowych mobilnych
Biorąc pod uwagę fakt, że użytkownicy mobilni przewyższają obecnie liczbę użytkowników komputerów stacjonarnych, marketingowcy cyfrowi nie mają nic przeciwko upewnieniu się, że ich witryny są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. W końcu ponad połowa całego dzisiejszego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych i z biegiem lat z pewnością wzrośnie. Nie trzeba dodawać, że marketerzy digital PR muszą upewnić się, że witryny będą responsywne – w odpowiedzi na potrzeby tej grupy odbiorców. Wskazówka na koniec: pamiętaj, że nowsze taktyki online są tylko rozszerzeniem tradycyjnego PR, ale starsze taktyki nadal istnieją. Budowanie relacji jest nadal kluczem do przekazywania wiadomości i pozytywnej reputacji szerokiej publiczności.
Warto zobaczyć: